27 aug
8:49

Onze Secretaris Peter Bottelier kon een goede deal maken met zijn opdrachtgever en zo werd de thuisblijvers rit een uitgebreide trip naar het GOOD Hotel in London. Een vierdaagse trip van 18 tot en met 21 augustus 2017 waar een zestiental personen gehoor aan hebben gegeven.

Vrijdag 18 augustus.

Vroeg uit de veren want de boot laat niet op zich wachten. En rekening houdend met de vakantiedrukte en de te verwachten verscherpte controle aan de grenzen deed ons besluiten om 04:15 te vertrekken. Eric en Amber besloten een avond ervoor te vertrekken en een overnachting te boeken in Brugge. Eveneens Johan en Jordy, aangehaakt vanuit de Morgan club, die een hotelletje hebben gepakt bij de boot. Dus we vertrokken in een sliert van vijf auto’s richting de oversteek in Dunkerke, Noord Frankrijk. Dit verliep zeer voorspoedig. Bij de boot werden we verenigd met de locatie slapers. Met de boot over en verwelkomt worden met de wereldberoemde krijt rotsen van Dover. Een krappe 2 uur voor de overtocht, en de klok een uurtje terug, konden we onze reis met het dak omlaag voortzetten van Dover naar London. Rond 14:00 uur plaatselijke tijd arriveerde we bij het GOOD Hotel en konden we de auto’s op een bijzondere plek voor de deur opstellen. Richard, een Teal maatje van Aaldert, met zijn vrouw waren vanuit het noorden van Engeland aan komen rijden. Inchecken en kamers verkennen. Daarna begon het gelijk goed met een welkomstdrankje. Vervolgens zijn we met de Emirates kabelbaan naar de O2 Arena gegaan waar we gezellig hebben gegeten. Nog even een afzakkertje aan de bar en de eerste dag was een feit.

Zaterdag 19 augustus.

Na het voortreffelijke ontbijt verzamelden we voor het GOOD Hotel bij de auto’s. Een briefing van Peter voor het verloop van de dag en het dak kon weer omlaag. De planning was een trip naar de plaats Rochester. Stroom afwaarts aan een zijtak van de Thames. Bij het verlaten van de speciale parkeerplaats voor het Hotel stonden zo’n 40 mensen met camera ons uit te zwaaien. Heel bijzonder. In een stoet via de Blackwell Tunnel over de M20 en A20 naar het bijzonder mooie plaatsje Rochester. Uiteraard eerst maar een terrasje en daarna een bezoek aan het plaatselijke kasteel (of wat ervan over is). Het hele leuke winkelstraatje en de kerk. Bij het wegrijden uit het centrum was er een klein start probleempje met de MGB maar dat werd verholpen door de technische kennis van Bob Winterink. Met een doorlusdraadje en directe stroom konden we de auto starten. De rit ging nu niet zo ver voor de verlate lunch aan de kade van Rochester. En vandaar uit keerden we op eigen gelegenheid weer ‘huiswaards’ naar het GOOD Hotel. Daar hebben we de middag met een borreltje van het huis heerlijk afgesloten. ’s Avonds volgens planning aan de pasta maar die was gesloten en zo belanden we in de Indische keuken.

Zondag 20 augustus

Een autovrije dag op het menu. Na het ontbijt volgden we de briefing van Peter. Met de kabelbaan naar de O2 Arena om vervolgens met een snelle ‘hop on, hop of’ boot het centrum van London in te gaan. In het centrum van London ging ieder zijn eigen weg verdeeld in kleine groepjes. Via de WhatsApp groep hielden we elkaar op de hoogte waar we zaten en deelden foto’s. In de groep waar ik mee op stap ben gegaan hebben we gekozen voor de ‘hop on, hop off’ bus om zo een groot mogelijk deel van London te zien. Onderweg hebben we lekker wat gedronken in een typische buurt kroeg. Anderen hebben de Towerbridge ontleed en alle ins en outs ervan gezien. Johan en Jordy hebben op eigen wijze London bewonderd en Richard met zijn vrouw kozen voor een museum bezoek. Aan het eind van de middag hebben we de boot weer terug naar de O2 Arena genomen voor een drankje en vervolgens gegeten bij een restaurant naast het Hotel. Andere kozen ervoor om in het centrum te eten in de buurt van het Piccadilly Circus. Aan het eind van de avond hebben we nog gezellig onze belevenis gedeeld aan de bar van het Hotel.

Maandag 21

Tijd voor de terugreis. Een uurtje eerder opstaan want we worden weer verzocht op tijd bij de boot te zijn. Na afscheid genomen te hebben van Richard en zijn vrouw vertrokken we in lijn naar Dover. Al gauw sloeg de groep uiteen en hebben we Dover in kleine groepjes bereikt. Ruim van tevoren en lekker op tijd. Op de boot zaten we gezellig bij elkaar en konden we ons opladen voor de 352 km lange rit door Frankrijk, België en Nederland. De klok een uur vooruit en de kap naar beneden. Het verkeer viel reuze mee en zonder problemen bereikten we aan het eind van de middag Bergen op Zoom waar we een stop hadden gepland om afsluitend te gaan eten. Vandaar uit was het ieder voor zich en bereikten we rond 22:45 uur Assendelft waar we de auto’s weer op stal hebben gezet.

Al met al waren het vier fantastische dagen. Het blijft altijd weer een groot avontuur als je een dikke 1.000 km rijdt met je Oldtimer. Onderweg heb ik dan ook genoten van de vele duimen die omhoog gingen, gespot worden door een Engelse facebook groep (old britisch cars) en daar je eigen auto op te zien staan. Ik wil een iedere deelnemer aan deze thuisblijvers rit bedanken voor de gezelligheid en in het bijzonder Peter Bottelier voor de organisatie.