Restauratie Rover P5b, deel 2

30 jan
5:48

Aaldert Postma is zijn Rover P5b Coupe aan het restaureren. In een eerder bericht op deze site staan een aantal foto’s over het strippen, lassen en schuren van de koets.

Vervolgens is de koets naar een spuiter gebracht. Die heeft het plaatwerk weer mooi strak gemaakt en vervolgens voorzien van een mooie Rover groene verflaag. Nu is het team van Aaldert al weer een poosje aan de slag met het opnieuw monteren van ruiten, bekleding, verlichting etc.

Tegelijk worden er diverse technische zaken gecontroleerd en gerviseerd. Zoals de remmerij die grondig is aangepakt. Belangrijk,  bij het maken van een noodstop moet de 2250 kg wegende Engelse mastodont wel tot stilstand komen.Aan de voorkant de  schijven en remklauwen gereviseerd, de afdichtingen vervangen, en de remleidingen opnieuw aangelegd. De hoofdremcylinder is vernieuwd. Achter de remcylinders en remschoenen vervangen en trommels uit gedraaid.

Het oog wil ook wat. De motorruimte is helemaal schoongemaakt en diverse onderdelen zijn opnieuw gespoten of gepolijst. De waterpomp is preventief vernieuwd. Gelijk is de bekabeling weer helemaal veilig en netjes hersteld.

De ruiten waren er bij de demontage heelhuids uitgekomen, gelukkig.Nadien de sponningen schoongemaakt, hier en daar wat laswerk en gespoten. ¨Tijdens het plaatsen door een professionele ruitenman, bonkte toch mijn hart in de keel, het zal toch niet…….Prima verlopen¨, aldus Aaldert. En binnenkort gaan we de raamclips, en de chromen lijsten weer monteren.

Planning voor de ¨Maidentrip¨ staat op eind maart.

« »

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.